reklama

Praskla (na chvíľu) bublina v Tel Avive - video

Nemám doma televízor. Ak sa niečo vážne deje, väčšinou sa to dozviem od známych alebo s určitým oneskorením cez internet. Takisto som začula, že v posledných dňoch začali z Gazy lietať rakety na územie Izraelu. Nebrala som to ako niečo vážne, rakety odtiaľ predsa lietajú každý deň. V žiadnych médiách sa o tom nepíše, veď načo aj, keď sa to deje každý deň. Teraz sa o tom ale písať začalo, pretože počet rakiet sa neuveriteľne znásobil. Tridsať rakiet za jeden deň, sedemdesiatsedem rakiet za ďalší a dnes to už bolo dokonca vyše 250 rakiet. Pred chvíľou, podvečer, sa spustili sirény aj v Tel Avive.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Práve som sedela pri počítači a upokojovala členov rodiny a priateľov cez virtuálnu sieť slovami, že rakety nikdy do Tel Avivu nedoletia. Nachádzala som sa priamo uprostred Tel Avivu blízko ulice Ben Yehuda. V tom som začula sirénu. Najprv som tomu neverila. Myslela som si, že to bola sanitka, rýchlo mi však došlo, že takto sanitka určite nehúka. Vôbec som nevedela, čo mám robiť.

Za posledné dni som počula asi tri verzie toho čo treba zaručene urobiť. Niekto mi odporučil ísť k severnej strane vonkajšej stene domu, niekto, že mám zostať v strede bytu, a ďalší zase radil ísť na schodisko prvého poschodia. Objavili sa aj názory rady zbehnúť do pivnice alebo na prízemie. V konečnom dôsledku to spôsobilo to, že som začala behať ako splašená a nevedela som sa rozhodnúť kam mám vlastne ísť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zobrala som svojich dvoch psov s tým, že to teda risknem na schodisku na prvom poschodí. Otvorím dvere, chcem vybehnúť na chodbu a zrazu vrazím do bosej vyplašenej susedky, ktorá sa ma pýta čo má robiť. Premýšľam, ale nejde to. Som v tejto krajine rok a skutočne netuším čo treba robiť. Upokojiť ju neviem, pretože sama som v maximálnej panike - predsa len - je to moja prvá siréna. Pozerám teda na susedku, jediné logické čo mi napadlo v tej chvíli, boli slová: No v prvom rade sa treba obuť! A zavelila som von z bytu na prvé poschodie.

Telefóny obsadené, siréna hučí, utekám dolu schodmi, prvé poschodie som v tom strese minula a uvedomujem si, že som na prízemí a hneď pri severnej vonkajšej stene domu. Zastavím sa so psami v rukách a rozmýšľam, či som v úplnom bezpečí. Som? Nie som? Počujem výbuch. Našťastie niekde v diaľke. Siréna prestáva zavýjať. Žijem. Spustí sa siréna opäť? Rozpaky bojujú s racionálnym spracovaním dostupných vnemov a informácií. Telefóny stále nefungujú. Stres, panika.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľakrát predtým som si hovorila, že v takejto situácii nespanikárim, budem v pohode, zachovám si chladnú hlavu. Zlyhala som na celej čiare. Jedna siréna v Tel Avive, ďalších 200 na juhu. Až dnes som pochopila, čo zažívajú ľudia dennodenne na juhu Izraela.

Nebudem písať o politike, zámerne sa tomu vyhýbam. Píšem ako človek, na ktorého bola zákerne odpálená raketa. Prečo ju niekto vyslal mojím smerom? Prečo ma niekto chce zabiť? Prečo chce niekto zabiť moje kamarátky na juhu? V akej chorej hlave sa zrodila myšlienka ostreľovať nás raketami? Množstvo otázok, ktoré sa mi preháňajú mysľou v tejto vypätej situácii. No odpovede neprichádzajú. Môj normálny, zdravý mozog totiž funguje inak ako chorý mozog teroristu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ľudia z Tel Avivu, tak ako aj ja, sme hlboko súcitili s ľuďmi na juhu a brali sme to ako niečo čo sa deje mimo našej krajiny. Žili sme v akejsi bubline. O Tel Avive sa to vždy hovorilo, že je to akási bublina Izraela. Dnes však tá bublina praskla. Tel Aviv sa ocitol v Izraeli. Čo bude ďalej? Nevieme.

Autorom tohto videa som ja.

Diana Zsigova

Diana Zsigova

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dobrovoľníčka v zvieracom útulku v Tel Avive a dobrovoľníčka v projekte pre seniorov preživších holokaust, inžinierka priestorového plánovania, Slovenka a vegetariánka. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu